Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

31.12.2024

Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"

Заява





про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 30.12.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 30-12-12646-24 Замовник:

Скалатська міська рада Тернопільського району Тернопільської області

  1. Назва документа державного планування:

Детальний план території для нового будівництва вітрової електростанції (вітрового парку) ТОВ «ЮА ЕНЕРДЖІ» на території Підволочиської та Скалатської територіальних громад, Тернопільського району Тернопільської області, в частині території Скалатської міської територіальної громади, за межами та в межах населених пунктів: с. Полупанівка, с. Старий Скалат, с. Новосілка.

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план розробляється на підставі Рішення Скалатської міської ради Тернопільського району Тернопільської області №2831 від 18 грудня 2024 року. Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Основними цілями детального плану території є: -визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки з метою розміщення об’єкта будівництва; -формування принципів планувальної організації забудови; -визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; -визначення планувального рішення з урахуванням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства і заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно з ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні». Будівництво вітроелектростанції, передбаченій у детальному плані території, дозволить покращити умови електропостачання мешканців населених пунктів України, а також сприятиме зниженню залежності України від імпорту енергетичної сировини. Планована діяльність відповідає напрямкам розвитку енергетичної сфери України. Головні стратегічні документи, що мають відношення до проекту документу державного планування: - Закон України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року»; - Закон України «Про альтернативні джерела енергії»; - Енергетична стратегія України на період до 2050 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 № 373-р; - Стратегія формування та реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2035

року і затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2026 роках, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.05.2024 № 483-р.

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Територія, що розглядається, розташована в частині території Скалатської міської територіальної громади, за межами та в межах населених пунктів: с. Полупанівка, с. Старий Скалат, с. Новосілка. Територія, що розглядається, не відноситься до земель водного фонду, прибережних захисних смуг. Детальний план території розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та існуючої забудови, дотримуючись вимог ДБН Б.2.2-12:2019

«Планування та забудова територій», та Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів. Детальний план території відіграє вирішальну роль у визначенні умов для реалізації проєктів, що потребують оцінки впливу на довкілля, забезпечуючи відповідність планованої діяльності екологічним та соціальним вимогам. Детальним планом території вирішується питання доцільності формування території об’єктами енергогенеруючого підприємства – будівництво вітроенергетичної установки, об’єктів інженерного забезпечення, здійснення комплексного благоустрою та озеленення території. Відповідно до част 1 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включено, зокрема: - «вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше». Таким чином, даний документ державного планування передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля. Згідно з вимогами законодавства, оцінка впливу на довкілля буде виконана на подальших стадіях проектування та до початку планової діяльності.

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення Очікувані ризики, пов'язані із відходами, викидами, забрудненням води, повітря, ґрунту та надр, а також шумовим, вібраційним і світловим забрудненням у процесі будівництва та експлуатації об’єктів вітрової енергетики, зокрема: - для атмосферного повітря: викиди забруднюючих речовин на стадії будівництва, що мають тимчасовий характер; на стадії експлуатації вплив на атмосферне повітря відсутній; - для флори та фауни: порушення рослинного покриву на території будівництва ВЕС; можливий потенційний вплив на авіфауну; - для ґрунтів: для збереження верхнього ґрунтово-рослинного шару при будівельно- монтажних роботах передбачається його окреме зняття та зберігання з наступною рекультивацією порушених територій; - для водного середовища – негативний вплив відсутній; - для геологічного середовища - незначний вплив через необхідність заглиблення фундаменту для встановлення вітроенергетичної установки; - для здоров’я населення - шумовий вплив, вібрація, інфразвукове та електромагнітне випромінення в межах допустимих значень; можливий «ефект мерехтіння тіней» не створюватиме незручностей для місцевого населення - поводження з відходами відповідатиме вимогам нормативного законодавства; б) для територій з природоохоронним статусом Будівництво об’єктів, навіть за умов можливих кумулятивних впливів, не матиме негативного ефекту на природоохоронні території. в) транскордонні наслідки для

довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Реалізація детального плану території не призведе до негативних транскордонних наслідків для довкілля чи здоров’я населення.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Альтернативні земельні ділянки, які могли б відповідати аналогічним критеріям і вимогам для розміщення об’єктів, були розглянуті в інших частинах області. Однак, після аналізу та порівняння характеристик, саме ці ділянки були визнані найбільш придатними для реалізації проєкту. В процедурі стратегічної екологічної оцінки в якості альтернативи розглядатимуться: будівництво енергогенеруючих виробничих потужностей у вигляді теплової електростанції та сонячної електростанції. Також в якості альтернативи буде розглянуто «Нульовий сценарій» та його оцінка у випадку незатвердження зазначеного документу державного планування. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про СЕО

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Основною метою проведення стратегічної екологічної оцінки є прогнозування можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив, вирішення задач раціонального природокористування у довгостроковій перспективі, та у відповідності з очікуваним станом природного середовища, згідно з стратегією сталого розвитку. При проведенні стратегічної екологічної оцінки ДПТ передбачається: -збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; - здійснення оцінки впливу на окремі компоненти довкілля та на стан здоров’я та добробут населення планованої діяльності; -пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території; -врахування зауважень та пропозицій громадськості, що будуть надані під час проведення громадських обговорень; - врахування зауважень та пропозицій, наданих під час проведення консультацій з органами державної влади. При виконанні звіту проекту заплановано використання методів стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень. Критерії оцінки - сучасні вимоги нормативно-правових актів в сфері забезпечення екологічної безпеки та санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, зокрема: -ресурсозберігаючі рішення щодо використання природних ресурсів; -планувальні заходи (функціональне зонування, озеленення території та ін.); -захисні заходи (дотримання норм технологічного регламенту, правил промислової та пожежної безпеки та ін.); -заходи для запобігання чи пом’якшення впливу надзвичайних ситуацій на довкілля та заходи реагування на надзвичайні ситуації; -відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і міститиме інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання. Пропонується

наступна структура Звіту про СЕО: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території для нового будівництва вітрової електростанції (вітрового парку) ТОВ «ЮА ЕНЕРДЖІ» на території Підволочиської та Скалатської територіальних громад, Тернопільського району Тернопільської області, в частині території Скалатської міської територіальної громади, за межами та в межах населених пунктів: с. Полупанівка, с. Старий Скалат, с. Новосілка, подаються до Скалатської міської територіальної громади Тернопільського району Тернопільської області за адресою: 47851, Тернопільська обл, Тернопільський р-н, м. Скалат, вул. Грушевського, 2 або на електронну поштову скриньку: E-mail: rada@skalatmr.gov.ua Відповідальна особа: Мороз Іван +380 (96) 595 40 45. Строк подання зауважень і пропозицій: з

31.12.24 до 09.01.2025 протягом 10 днів. Зауваження та пропозиції подані громадськістю після встановленого строку, залишаються без розгляду.

  1. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Офіційний вебсайт Скалатської міської територіальної громади Тернопільського району Тернопільської області (https://skalatmr.gov.ua//) та у публічних місцях сільських населених пунктів Скалатської міської територіальної громади від 31.12.2024

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Скалатська міська рада Тернопільського району Тернопільської області/Мороз Іван Леонідович

Поділитися: